13 израелци получиха пареза на лицето след ваксинация с Pfizer/Biontech

Парализа на лицевия нерв настъпи при 13 израелци след ваксинация срещу COVID-19 с лекарство от Pfizer / BioNTech. Уточнява се, че може да има повече пострадали.

“Според министерството най-малко 13 души са развили симптоми на пареза, но лекарите в здравната система смятат, че броят на подобни случаи е по-голям на практика”, съобщава РИА Новости. Страничният ефект се появява след първата доза ваксина. Един от ваксинираните каза, че е усетил странни усещания по брадичката и в устата няколко минути след инжектирането.

Както пояснява изданието, здравното министерство на страната препоръчва да се отложи въвеждането на втората доза от лекарството за тези, които имат странични ефекти, но лекарите се съмняват, че пациентите с парализа на лицевия нерв трябва да бъдат ваксинирани отново. “Човек, който има симптоми на пареза след първата доза, може да получи втора доза, болният трябва да отложи втората доза, докато се възстанови, разбира се, че в съответствие с това правило, втората доза трябва да се отложи, докато парезата премине.” , – цитира препоръката на Министерството на здравеопазването във вестника. Масовата ваксинация в Израел започна на 20 декември миналата година. Втората доза от лекарството започва да се прилага на 10 януари 2021 година.

Източник: eurocom.bg

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)